З досвіду роботи



 «Формування в учнів особистісних потреб оволодіння іноземною мовою – одне з джерел мотивації при її вивченні»


Мотиваційно-цільова діяльність – це усвідомлення учнями мети навчання та способів її реалізації. На початку своєї шкільної діяльності кожна дитина прагне добре вчитися, тобто в неї присутня первинна мотивація ще до вивчення іноземної мови, тому вчителю потрібно домагатися того, щоб цей інтерес був постійним і стійким.

Діти найбільш ефективно засвоюють іноземну мову в процесі активної діяльності, а саме під час гри, малювання, інсценування, різноманітних проектів тощо. Це все наближає мовленнєву діяльність до реальної норми.

На своїх уроках я намагаюся інтегрувати всі 4 види мовленнєвих навичок. Щоб створити умови для підвищення рівня мотивації, використовую такі інноваційні технології навчання як мозковий штурм, асоціативний кущ, робота в групах, парах, інтерв’ю, пісні, метод проектів тощо. Гру використовую в комплексі з технічними засобами. Намагаюся враховувати індивідуальні особливості учнів при вивченні іноземної мови. Для цього я пропоную дітям мовленнєві зарядки, підстановчі таблиці, ключові слова, кліше, використовую різні варіанти завдань та вправ з малюнками. Аудіо- та відеоматеріали  використовую для фізкультхвилинок, презентацій мовного матеріалу в реальному контексті, навчання іншомовної культури.


Захист проекту на районному рівні
 
Тема проекту: TRADITIONS of TEA DRINKING

Мета:

Освітня:

         розширювати соціокультурні знання учнів через знайомство з особливостями вживання чаю в Англії та інших країнах

         познайомити з чайним етикетом;

         сприяти зміцненню знань про традиції та звичаї країни, мова якої вивчається.

Розвиваюча:
·       Удосконалювати пошукові та дослідницькі уміння та навички учнів (самостійно
знаходити потрібну інформацію, опрацьовувати та аналізувати її).
·       Забезпечувати практику усного мовлення.
·       Розвивати навички письма.
·       Активізувати навички індивідуальної роботи, роботи в парах та малих групах.
Виховна:
       виховувати поважне ставлення до способу життя інших народів;
       виховувати позитивне ставлення до англійської мови.
Задачі
Прослідкувати історію чаю в Англії, Китаї, Росії та Україні.
Визначити  місце та роль чаю в житті представників даних країн.
Проаналізувати історичні та сучасні традиції чаювання та чайного етикету.
Проаналізувати сервірування столу для традиційного англійського чаювання.
Методи дослідження - Аналіз матеріалу по темі дослідження, узагальнення матеріалу в ході роботи, порівняння особливостей традицій чаювання в різних країнах.

Актуальність даної работи полягає в тому, що чаювання є однією з найважливіших британських традицій. Чай супроводжує англічанина  протягом всього  життя. Крім того, дана робота є елементом навчального процесу, який дозволить розширити знання по країнознавству.
Основна функція викладача – управління проектом. Я визначила очікуваний результат від самого початку проекту, пересвідчилася, що учні розуміють завдання. Ретельно продумали та забезпечилися матеріалами, які знадобляться нам для реалізації проекту. Намагалися залучити кожного учня, призначивши йому/їй окрему роль.
Надавала учням вибір щодо шляхів реалізації проекту, але регулярно перевіряла, чи учні рухаються у правильному напрямі. Усю роботу виконували учні, а вчитель лише спрямовував їх до кінцевої мети.
ВИСНОВКИ   
1.      Розвиток мовних та мовленнєвих навичок при виконанні  як колективних завдань, так і індивідуальних.

2.      Прищеплення інтересу до англійської мови.
Учням була спроектована ситуація однієї з англійських традицій, коли вони мали поводитись подібно до британців і говорити  англійською мовою. Даний прийом містить елемент рольової гри, правила якої діти з задоволенням прийняли. Даний проект наглядно  демонструє можливості залучення до культури і традицій країни, мова якої вивчається.


2 коментарі: